Aprilsnar, Henrik Hauberg og OHU

Sådan skrev jeg tilbage til Henrik som svar på ” Slutgennemgang af mangler i jeres lejligheder”, 1. april
Hej Henrik,
Jeg synes ikke at det er passende med aprils-nar i nuværende situation .
Jeg går ud fra at dit brev kun er en spøg!!
Jeg afleverede nøglen, som du instruerede i tidligere brev, og forsøgte  at være hjemme i de angivne perioder. Men vi mødte ingen håndværkere eller kunne se tegn på, at der havde været håndværkere inden for døren. En mangel på listen er ‘3 håndklædekroge og toiletrulleholder’, som vi har manglet i 5 måneder. De er stadig ikke leveret.
I dag d. 2. april kom en håndværker forbi lejligheden og konstaterede, endnu engang, at der skulle gøres noget ved risten i gulvradiatoren, og så gik han igen. Altså der er ikke udført en eneste af manglerne på listen. Og så sender du din aprils-nar: “alle mangler er udført”
 
Hvad er det for et spil vi deltager i? Er det voksne mennesker vi har med at gøre? Hvorfor skal vi bruge tid og kræfter på aftaler som alligevel ikke har rod i virkeligheden? Hvordan kan vi komme til at tale sammen om, hvordan tingene i virkeligheden er skruet sammen?
Vi føler os magtesløse, fordi vi i november afgav det magtmiddel som er forståeligt for vores modpart: økonomi. Det vi har tilbage er ikke særligt kønt at bruge: at bruge medierne til at fortælle historier. Det er besværligt, ubehageligt, uværdigt  for os og  det vil skade dig og din virksomhed. Hjælp mig ud af min magtesløshed med et bedre alternativ!

Jeg er magtesløs, frustreret  og vred.

 
/Jørgen
 
 
Hvordan er jeres mangelgennemgang afsluttet?
 
 
/Jørgen, Stævnen, 4.4

Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

4 svar til “Aprilsnar, Henrik Hauberg og OHU”

  1. Pia Klint Jørgensen, Stævnen, 5.s., lejl. 2 Avatar
    Pia Klint Jørgensen, Stævnen, 5.s., lejl. 2

    Vi er fuldt enige med Jørn Lynge. Fugearbejdet lader meget tilbage at ønske. Specielt det store bad er ikke kønt lavet.
    Vores gulve har, jeg tror det hedder rytterslag, der er sprækker og afstand imellem plankerne – ja kønt er det ikke.
    Vi har også vand på vor lange altan, når det regner – skal jeg rapportere dette til nogen? Henrik OHU siger, at det ikke er meningen at det skal være tæt??
    Mvh Pia & Bjarne

  2. Jørn Lynge Avatar
    Jørn Lynge

    Hej “promenører”
    En kommentar til fejl og mangler. Jeg tror vi er sluppet billigt her på 8, 1.th. Alligevel hænger tilbage fugearbejde som ligner “Kong Volmers r……” MTH påstår de har udbedret. Min bedste overbevisning samt min datters tilstedeværelse da “fugemanden” var her, siger, at MTH ikke har rørt det. Alt fugearbejde ligger langt under anstændig standard, ligesom meget andet håndværkmessig finish lader meget tilbage at ønske. Mange af MTH’s håndværkere må gå rundt med røde ører, og en knækket faglig stolthed. (Hvis den har været der!)
    Men for mig at se, er skurken i alt dette MTH. Min oplevelse er, at Henrik jo trækker i vores retning, mens MTH hver gang kender juraen og dens begrænsninger….. og kører lige til grænsen.
    Måske kunne det skabe respekt med et banner fra 7. sal til jord på gavlene, hvor vi advarer mod at involvere sig i boligkøb, hvor M.T. Højgaard er entrepenører ?? 😉
    Med venlig hilsen
    Jørn Lynge
    8, 1.th
    OG GOD PÅSKE!

  3. Lisbeth Bojsen Avatar
    Lisbeth Bojsen

    Hej Alle

    Vi har også minutiøst gennemgået lejligheden for at finde spor efter håndværkere. Det har på nær et punkt været forgæves. Vi afventer i spænding på tlf.samtalen med Henrik Hauberg den 7. eller 8. april for at høre hvad der er lavet i vores lejlighed.
    Iøvrigt kan jeg oplyse, at vi nu i bestyrelsen har modtaget 6 beskrivelser af problemer med vand på altanerne. Disse klager vil blive afleveret til Henrik Hauberg personligt ved først givne lejlighed og derefter vil sagsbehandlingen blive fulgt tæt op. Det er et stort problem for flere af os som indtil videre ikke har gjort indtryk på hverken arkitekt eller OHU

    God påske til alle
    Lisbeth og Peer i Broen 6, 4.tv

  4. Henrik Jensen Avatar
    Henrik Jensen

    Hej Jørgen

    Vi mangler endnu at få udskiftet en ødelagt termorude, og det er i virkeligheden ligegyldigt i forhold til Jeres oplevelser.

    Vi er klart med i en protest !

    Mvh
    Henrik & Anette

Discover more from Stævnen, Broen, Sejlet, Soldækket & Mesanen

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading