Hermed seneste mail fra Peter Kallehave til jeres orientering.
Hej Børge!
Som vi jo alle er bekendt med blev Danmark ramt af en hård vinter december 2009, som varede ved helt ind i marts 2010. Det bevirkede, at vi måtte afbryde de igangsatte arbejder med færdiggørelse af Jeres udenomsarealer.
For at kunne færdiggøre disse hurtigst muligt, blev det besluttet at udlægge rullegræs på arealerne ved ankomst til Promenadebyen. Grunden til Jeres arealer ikke er klar til påske ligger her, leverandøren af rullegræs kan ikke garantere kvaliteten af græsset pt., grundet vinter og lang tids frost.Jeg mener vi bør følge leverandørens anvisninger, for at kunne sikre Jer en flot plæne, der ikke skal efterrepareres.
Vi kunne have valgt at udføre opgaven på traditionelt vis med såning og ville med stor sandsynlighed have været færdige nu, men isåfald ville i først have haft en plæne til sommer.
Børge vi ønsker ligeså meget som Jer, at få afsluttet udenomsarealerne, så det ser pænt og præsentabelt ud omkring Stævnen og Broen.
Håber i får en god Påske trods alt.
Venlig hilsen/Best regards
Peter Kallehave
Projektchef
Sjælsø Danmark A/S
Olof Palmes Allé 44, DK – 8200 Århus N
Phone: + 45 8730 9999, Mobile: +45 4080 3303
Mail: pka@sjaelsoe.dk, http://www.sjaelsoe.dk
Kommentarer
8 svar til “Udenomsarealer”
Vedr snerydning.
Jeg har i dag talt med en Johnny Knudsen om den manglende snerydning på Finlandgade. Han er klar over at den ikke er blevet prioriteret korrekt og vil sørge for at opprioritere. Undskylder med at det er en forholdsvis ny vej.
Jeg beskrev situationen med lastbiler der sidder fast og beboere som må holde ved Stenfiskerhuset for at kunne komme til og fra job. Osv osv. Der var forståelse for situationen og han vil komme herned for at tage bestik af, om der skal en plov til eller om grus er nok ( det mener jeg bestemt ikke det er ). Jeg har et mobilnr til J.Knudsen og vil gemme det til evt senere brug 🙂
Hej alle
På generalforsamlingen for Broen blev det foreslået, at vi beboere i fællesskab bestilte en container og ved fælles hjælp samlede bygge- og andet affald sammen for at forskønne området lidt. Jeg foreslog med henvisning til brev fra 11.dec hvor Sjælsø Danmark lover “oprydning på grunden” at vi lige holdt vejret lidt. Jeg har nu skrevet til Sjælsø og bedt om en tidshorisont for den lovede oprydning og melder tilbage, straks jeg har fået et svar
Mange hilsner
Lisbeth B, Broen 6, 4.tv
Hej Joan.
Det er en god ide med et uformelt møde som foreslået af dig, og jeg er enig i, at mangler i de enkelte lejligheder skal løses af de respektive ejere eller af en gruppe ejere. Vi har jo også mulighed for at mødes den 22.5 uden for generalforsamlingen.
Børge, Broen
Hej Jørgen
DAtoen er hermed fastlagt.
Der er møde torsdag den 15. april kl. 19.30 i kælderen. Hvis vi ikke bliver så mange, kan vi flytte mødet til vores lejlighed. Man kan møde op, hvis man har lyst – og så tager vi den derfra. OK?
Grunden til , at jeg synes det hensigtsmæssigt før generalforsamlingen er, at generalforsamlingen er en ting, og vores frustrationer er en anden ting. Og hvis ikke de sidstnævnte er dæmpede lidt, så overskygger det generalforsamlingen og bestyrelsens i øvrigt udmærkede arbejde.
ALTSÅ: DUK op i garagen torsdag den 15. kl. 19.30 til en gang uformel snak.
Joan
@joan rudbæk andersen
Hej Joan,
Det er en rigtig god ide og et godt initiativ at få etableret et møde for beboere med problemer med egetræsgulvene. Jeg vil foretrække torsdag d. 15.4
Jeg synes det er fint at der opstår initiativer som ikke udgår fra bestyrelserne.
Du har ret i at internettet ikke er bedst egnet til at diskutere færdigt og tage beslutninger. Det kan være mere effektivt at sidde sammen om det. Men det er et tungere apparat at stable et møde på benene end skrive sammen her. Og vi kan være heldige at et debat på hjemmesiden kan gøre et møde meget bedre.
/Jørgen, Stævnen 4.4
@Henrik lakman
Hej Henrik.
Det er muligt, at vi -bestyrelsen- bliver “trukket rundt ved næsen”, men bestyrelsen forsøger gennem dialog med OHU og Aareal Bank AG at få byggeriet herunder udenomsarealerne færdiggjort, men vi er desværre i den situation, at vi har købt lejlighederne af OHU A/S, som iflg. det oplyste ikke økonomisk er i stand til at færdiggøre byggeriet. Vi ejere kan gå rettens vej, men bestyrelsen er af den opfattelse, at en retssag kun vil påføre os omkostninger.
Hej alle
Kunne det ikke være en god ide med et helt uformelt fællesmøde, med deltagelse af de naboer/genboer, der har problemer med gulv etc.? Det er åbenlyst svært at diskutere problemerne på et internet, og især svært at blive fælles enige og beslutningsdygtige. Mødet kunne med fordel ligge før vores generalforsamling den 22. april- hvis det overhovedet er muligt?
Det kunne være torsdag den 15. april kl. 19.30 i garagen, i bagre ende mod Seglet ( der er lys) eller
lørdag den 17. april kl. 11.00 i Cafeen. HVis man vil sidde ned, medbringer man selv en stol.
Giv evt. lige nogle tilbagemeldinger om ideen?
Joan, Broen 8, 7 Th.
Hej Børge…
Det lyder da super at der endelig kommer til at ske noget hernede… Men er vi de eneste der undre sig lidt,når der bliver snakket rullegræs..? Hvad med arealet mellem de 2 bygninger,og den manglende trappe ned til promenaden, og de manglende parkerings pladser, er det meningen at de betrækkes med rullegræs også..?
Bare vi nu ikke igen skal trækkes rundt ved næsen, vi mener nu sagtens at de kunne gå igang med disse anlægs arbejder,uanset om der er frost i jorden eller det er påske eller hved de nu finder på…
Vi syntes at der har været alt for meget snak og for mange brudte løfter, håber der er andre der vil give deres mening til kende. Vi har ikke tænkt os at “holde kæft” for at tækkes nogle mennesker der bliver ved at tage røven godt og grundigt på os.
Dette er ikke et angreb på bestyrelsen, men et opråb,til at vi snart må tage os sammen og lægge et større pres på de mennesker, så vi kan få et anstændigt sted at bo.
Sanne & Henrik Broen 6 2th.