Fælles bestyrelsesmøde E/F Promenaden

Fælles bestyrelsesmøde E/F Promenaden

Den 02.11.2010 hos Børge Vilhelmsen.

Dagsorden:
1. Godkendelse af referat fra 4/10 2010
2. Status på parkeringsproblematikken/rampen
3. Status på gartnertilbud
4. Status på velkomstfolder samt det videre forløb
5. Status på eventuelt opsættelse af steler ved sti til hoveddørene
6. Status på navnetavler
7. Bestilling af skilte ved parkeringsplads m.v.
8. Status på bådpladser – eventuelt møde(?)
9. Status på vores hjemmeside (ændringer)
10. Eventuelt nyt om mangelafhjælpning på fælles arealer
11. Eventuelt herunder fastsættelse af næste bestyrelsesmøde

Referat:

Ad pkt. 1
Referat fra 04.10.2010 godkendt.

Ad pkt. 2
Bestyrelsen foranlediger, at der opsættes P-skilte såvel ved gæsteparkeringen som ved beboerparkeringen.
Kresten indhenter forslag/tilbud på skilte. Beboerparkeringen skal forbeholdes personbiler – varebiler o. lign. henvises til P-plads tv. for rampen.

Hvis Sjælsø Gruppens advokat mener, at Sjælsø Gruppen kan disponere over de 10 P-pladser, så har Lars mandat til at kontakte vores advokat.

Ad pkt. 3
Bestyrelsen indhenter 2 tilbud på arbejdet – vi har modtaget 1 tilbud og afventer
yderligere 1 tilbud.
Ad pkt. 4
Velkomstfolder gennemset og accepteret af bestyrelsen. Bestyrelsen påskønner det
store arbejde, der er lagt i udarbejdelsen af folderen.
Ad pkt. 5
Odense Kommune skal informeres om opsætning af steler og skilte – Kresten ind-
henter tilbud.
Ad pkt. 6
René indhenter tilbud på navne plader.
Ad pkt. 7
Se pkt. 2.
Ad pkt. 8
Pt. 6 ansøgere til bådpladser, evt. møde ikke berammet.
Ad pkt. 9
Jørgen har nedsat arbejdsgruppe, som senere kommer med udkast til ændret hjem-
meside.
Ad pkt.10
Lars kontakter Peter Kallehave vedr. status på mangelafhjælpning på fællesarealer.
Ad pkt. 11
Flere lejligheder i Broen nr. 6 generes af udendørsbelysningen – Peter Kallehave
foranlediger at lampernes indstilling korrigeres.
Næste bestyrelsesmøde afholdes den 08.12.2010 hos Lars.
Referent:
Børge


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

9 svar til “Fælles bestyrelsesmøde E/F Promenaden”

  1. Liselotte Lægteskov Avatar
    Liselotte Lægteskov

    Hvor var det dejligt, at kunne vandre trygt ned af en sneryddet sti på rampen, her til aften! Tak for det!

    Hilsen fra en hundelufter!

    Liselotte Broen 6.

  2. Børge Vilhelmsen Avatar
    Børge Vilhelmsen

    @Joan Rudbæk andersen
    Hej Joan.

    Som du sikkert har bemærket, så er “vores” rampe ikke det eneste sted i byen, som er påvirket af vintervejret, men vi har nu fået ryddet rampen helt i bund, og vi tilstræber at holde rampen fri for fastkørt sne, men det kan være vanskeligt p g a kørsel med vare- og lastbiler.

    Bestyrelsen har indhentet tilbud på div. skilte, og vi vil på næste bestyrelsesmøde beslutte os for køb/opsætning af skilte.

    Med venlig hilsen

    Børge Vilhelmsen

  3. Joan Rudbæk andersen Avatar
    Joan Rudbæk andersen

    Hej Børge.

    Jeg kan sagtens forstå bestyrelsens overvejelser, herunder også i økonomisk henseende. Det er selvfølgelig til alles bedste, at der er mådehold. Imidlertid tænker jeg også på menneskelige omkostninger. Umiddelbart virker det logisk, at når vi har ramper både op ad kælder og ned fra bebyggelsen – der uanset hvad, vil blive mere problematisk end “et stykke lige vej”, må der være størst hensyn til de såkaldte bløde trafikanter. Dvs. at man måske i den periode, hvor der er mest sne overvejer at lukke af for 4- hjulet trafik i noget omfang, så sneen ikke bliver kørt fuldstændig fast og bliver til is. Alternativt, at man i den ene side af rampen laver en slags “fortov”, hvor man rydder i bund og vedligeholder rydningen, så både gående, cyklende og “kørestols” beboere kan komme sikkert op og ned. Evt. ved håndkraft. Og så efterfølgende “midlertidig” skiltning, så alle er klar over og kan se denne sti. Er der blot en der falder med skader til følge kan det forsikringsmæssigt bliver dyrere på sigt.

    Uanset hvad, så tænker jeg, at det er vigtigt, at vi alle arbejder på at finde holdbare løsninger, der kan trækkes op ad skuffen, når vinteren overrasker os!. Jeg finder derfor også denne dialog hensigtmæssig og synes det er dejligt, at bestyrelsen efterlyser tiltag. Jeg håber andre beboere har bedre forslag end ovenfor anførte.

    Joan Rudbæk
    Broen 8, 7 Th.

  4. Børge Vilhelmsen Avatar
    Børge Vilhelmsen

    @Joan Rudbæk andersen
    Hej Joan.

    Som svar på dit seneste indlæg om snerydning kan jeg oplyse, at vi har fået ryddet sne eksternt 2 gange, sidste gang 30.11 foretaget af den kommunale snerydning, som også saltede rampen. Den kommunale “snerydder” anbefaler saltning af rampen, og kunne ikke komme med ande forslag vedr. rampen.

    Bestyrelsen er bekendt med, at vi skal være tilbageholdne med for meget saltning af cementbelægninger, idet salt kan beskadige cementoverfladen. Mellem bygningerne (Stævnen og Broen) benytter vi produktet Urea, som ikke skulle være skadeligt for cementbelægningen. 1 sæk Urea med 20 kg koster 360 kr – 25 kg vejsalt koster 55 kr, hvorfor vi “sparer” på det dyre produkt.

    Forslag til, hvordan vi løser problemet med den meget glatte rampe imødeses gerne. Trafikken med især lastvogne og varevogne på rampen bevirker, at sneen bliver kørt “fast” og efterfølgende er yderst vanskelig at fjerne. Det er således ikke et spørgsmål om, hvorvidt der er nogen, som ikke gør sit arbejde.

    Med venlig hilsen

    Børge Vilhelmsen

  5. Joan Rudbæk andersen Avatar
    Joan Rudbæk andersen

    Hej Lars
    Tak for, at du “tillod dig” at kommentere på mit indlæg!. Jeg havde da faktisk håbet, at nogen fra bestyrelsen ville gøre det, så det var bare perfekt.

    Men nu da sneen så har ramt landet vil jeg gerne have yderligere mulighed for et nyt spørgsmål? Hvad er væsentlige snemængder?Da det er skillelinien for, hvornår der bliver ryddet eksternt eller ej synes jeg det er vigtigt at få afklaret. Jeg har således ikke set nogen ekstern- men er selvfølgelig også på arbejde meget af dagen. Men morgen og sen eftermiddag, når jeg kommer hjem – virker der bestemt ikke som om der er sket noget. Rampen er ualmindelig glat og farlig og det er en kamp at komme op og ned. Os med hund – som ellers er glade for at komme ud at gå – frygter lige for tiden for arme og ben? Jeg har også set flere i biler, der opgav af køre op- herunder et skattet bestyrelsesmedlem. Kan det være rigtigt.?

    Og – der er jo ingen grund til at gå og “brumme” over viceværterne, hvis det i virkeligheden er den eksterne, der ikke gør sit arbejde?

    I håbet om snarligt forår
    Joan Rudbæk
    Boren 8, 7 Th.

  6. Lars Baagøe Avatar
    Lars Baagøe

    Hej Joan

    Tak for dine kommentarer.
    Jeg tillader mig lige at kommenterer på dele af dit indlæg:
    Jeg er helt enig med dig i at den forgangne vinter var meget hård – den værste i 14 år. Det var til tider svært at få bugt med sne og is også på vores rampe.
    Det forholder sig således at E/F har en aftale med en maskinstation der tager den store tørn ved snefald i væsentlige mængder.
    Hvis der kun falder lidt sne er det vores viceværter – Børge og Renè – der starter vores fejemaskine. Den som står i vores P-kælder. Det er også de 2 der fejer blade og fjerner andet affald der måtte komme på vores fælles arealer.
    Der vil dog på længere sigt blive “ansat” en gartner der skal tage sig af fejning, græsslåning m.m. og iøvrigt passe vores fælles arealer

    Hilsen
    Lars Baagøe Hansen
    Formand for E/F Promenaden

  7. Joan Rudbæk andersen Avatar
    Joan Rudbæk andersen

    Hej Lisbeth/bestyrelsen.

    Tak for svar.

    Og så har jeg et andet spørgsmål, foranlediget af den tiltagende risiko for frost og isglatte veje – og med tanker for sidste års hårde vinter! Har vi stadig en aftale med en extern, der kommer og ordner/ryder is og sne og salter? Eller hvem står for det? Og hvad er konditionerne? Jeg tænker på, at som almindelig tidligere husejer, havde man jo forpligtelse til at få ryddet og skabt gangbare fortove hurtigst muligt! OG sidste år, var der faktisk tidvist – også sent på dagen – så glat på rampen, at man ikke kunne stå fast! Jeg tænker ikke kun på eget ve og vel, selv om jeg generelt er ualmindelig klumpet og det uanset vejrlig – men også andre, der kommer i ærinde til bebyggelsen, og som som ejerforeningen så i givet fald vil have erstatningsansvar for!

    I den forbindelse kunne jeg også godt foreslå – hvilket muligt allerede er planlagt – at der med sigte på fremtiden blev lavet funktionsbeskrivelser for drift og vedligeholdelse. Dvs. hvem har ansvar for at feje og rydde opgange/nedgange for blade etc , feje i kælderindgangene fra parkeringskælder, feje på udenomrsarealer, fjerne løst affald, der er kommet tilflyvende, etc. Alt det, som man i dagligdagen går og tænker på, om man lige skulle gøre, fordi sådan gjorde man tidligere som matrikel ene ejer!. Hvem gør det rent faktisk for nuværende?

    Evt.kunne der dannes en gruppe til arbejdet. Bestyrelsen skal jo ikke nødvendigvis lave alt, men kan jo være medvirkende, tovholdende etc. Som vi har set det ved udarbejdelsen af Velkomstfolderen, og tilsyneladende med glimrende resultat.

    Med “snefrygts” hilsen

    Joan Rudbæk Andersen
    Broen 8, 7 TH

  8. Lisbeth Bojsen Avatar
    Lisbeth Bojsen

    @Joan Rudbæk andersen
    Hej Joan
    Velkomstfolderen ligger pt til endelig færdiggørelse hos de flittige medbeboere, der har stået for arbejdet og den vil derefter blive udleveret til alle beboere samt til Sjælsø og Nybolig/Palle Jensen. Det vil også være oplagt at lægge den ind på hjemmesiden.
    Mange hilsner
    Lisbeth, Broen 6, 4.tv

  9. Joan Rudbæk andersen Avatar
    Joan Rudbæk andersen

    Kære Bestyrelse

    Var det muligt at få lagt velkomstfolderen ud på nettet, så alle har adgang til de brugbare informationer?
    Joan Rudbæk Andersen
    Broen 8, 7 Th

Discover more from Stævnen, Broen, Sejlet, Soldækket & Mesanen

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading