Bestyrelsesmøde 18/10 2011 A/F Stævnen

Referat fra bestyrelsesmøde 18/10 2011 hos Lars
Dagsorden:

  1. Godkendelse af referat fra sidste møde
  2. Behandling af nyt tilbud på rengøring m.m.
  3. Status på vedligeholdelsesplan
  4. Nyt nøglesystem
  5. Oprettelse af læskærme på altaner
  6. Eventuelt

 

Ad 1) Godkendelse af referat fra sidste møde
Godkendt

Ad 2) Behandling af nyt tilbud på rengøring m.m.
Vi har nu modtaget et nyt tilbud på rengøring samt gartnerarbejde fra Torbens Haveservice. Vi har ønsket en højere standard hvilket også afspejles i prisen. Vi takker ja til at fortsætte med Torbens Haveservice. Broens bestyrelse har samtidig også godkendt en fortsættelse med Torben. Lars kontakter Torben for at aftale nærmere.

Ad 3) Status på vedligeholdelsesplan
Der er aftalt møde med Henneby Nielsen – Rådgivende Ingeniører den 19/10 hvor Lars, Rene og Kresten deltager fra A/F’erne. Vi ønsker at få afklaret prisen for udarbejdelse af en vedligeholdelsesplan inden vi siger ja. I skrivende stund (23/10) er der aftalt et nyt møde til den 2/11 med Henneby Nielsen v/Dennis Døj-Bendixen  som har et udkast med til Stævnen, Broen og Ejerforeningen

Ad 4) Nyt nøglesystem
Rene havde modtaget tilbud på udskiftning af alle ”eksterne” dørlåse samt etablering af lås på dør til  P-kælder. Vi vil igangsætte udskiftningen hurtigst muligt. Broens bestyrelse er indstillet på at deltage i aktiviteten hvorfor Rene også indhenter tilbud på udskiftning af dørlåse der.

Ad 5) Oprettelse af læskærme på altaner
Lars havde den 12/10 møde med Claus fra Hauge Smedie. Formålet var at indhente tilbud på etablering af læskærm på altanerne mod øst. Derfor havde Lars tilbud med fra Hauge Smedie og det lyder på kr. 28.125 incl. moms. I tilbuddet er der taget hensyn til Stævnens nuværende facader således at en etablering af læskærm vil være så nænsom som muligt. Tilbuddet forudsætter at der er minimum 4 ejere der ønsker at etablere læskærm.
Bestyrelsen arbejder videre med projektet. Jørgen tager kontakt til kommunen for at forhøre om det giver problemer i forhold til om der skal indhentes tilladelser. Bestyrelsen er ligeledes opmærksom på at projektet skal vedtages på den kommende generalforsamling (vedtægtsændring)

Ad 6) Eventuelt
Vi får poleret vinduer den 25. og 26. oktober Vi har modtaget perioderegnskab pr. 30/9 2011 på både A/F Stævnen og E/F Promenaden. Vi følger budgettet i A/F Stævnen hvorimod E/F Promenaden halter bagefter budgettet. Det skyldes at der er modtaget en advokatregning fra Focus-advokaterne for advokatbistand. Jørgen kontakter LEA for at få lidt mere præcise oplysninger om nogle af posterne i regnskabet. Rene oplyste at alle radiatorer på reposerne vil få udskiftet ventiler som betyder at radiatorerne højest kan yde 16 grader. Vi skal derfor huske at vi – specielt om vinteren skal lukke dørene ud til luftsluserne for ikke at ”fyre for gråspurvene”.
Der er fortsat problemer en vores affaldshåndtering. Det lugter fælt  på reposerne men der arbejdes med at få bedret forholdene.
Vi kontakt Odense Havn angående Pram samt børn der leger på FAF bygningen. Nyt møde aftalt til den 16. december 2011 hos Jørgen

For referat:
Lars Baagøe
Formand for A/F Stævnen

Du kan finde referatet til udprintning her


Udgivet

i

,

af

Tags:

Discover more from Stævnen, Broen, Sejlet, Soldækket & Mesanen

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading