Skraldebøvl i Stævnen

NYT NYT om skraldesuget i Stævnen. En god og en dårlig:

Den gode nyhed: Du og de andre beboere anvender skraldeskakterne som vi har anbefalet (stort set). Der bruges (næsten) ikke bæreposer fra Netto og Brugsen, men kun de anbefalede skraldeposer.
Har du glemt hvordan du skal gøre,  så kik her

 Den dårlige nyhed: Du kan ikke komme af med dit skrald, fordi skakten er stoppet, – igen. (Det kan vist efterhånden ikke kaldes en nyhed). Det har den faktisk været ret tit inden for de sidste måneder.

Vi er trætte af at stå i kælderen og rode med skrald. Opgaven er for længst overgået til Odense Skraldesug. De arbejder på at få skidtet til at fungere. Det er noget teknik som skal forbedres, og de er stærkt på vej med en forhåbentlig varig løsning.

Indtil den løsning er på plads skal du have tak for din tålmodighed og dit samarbejde om rigtig anvendelse af skraldesystemet.

/Jørgen, Stævnen 4.4.

 

 

PS: Vi kan se en stigning i forkert anvendelse af systemet omkring den første i måneden. Vi tror det hænger sammen med udskiftning af lejere. De skal jo først lige lære at læse skiltene. Hvordan kan vi gøre det nemmere?


Udgivet

i

,

af

Tags:

Kommentarer

3 svar til “Skraldebøvl i Stævnen”

  1. Jørgen Carstensen Avatar
    Jørgen Carstensen

    Nej, lejere er ikke dårligere læsere end ejere. Jeg skulle måske have skrevet “beboere” for ikke at skabe modsætninger. Der har dog kun været én udskiftning af ejer og rigtig mange udskiftninger af lejere, så det er lejerne vi har erfaringer med.
    Og de formelle betingelser for at være godt informeret er forskellige for ejere og lejere.
    En ny ejer bliver medlem af administrationsfælleskabet A/F Stævnen og får den vej adgang til information.
    Som lejer skal man informeres af sin udlejer. Udlejeren skal orientere A/F Stævnen om ud/ind-flytninger, men er selv ansvarlig for at lejerne bliver klædt på til at forstå og acceptere de aftaler der er indgået om at bo i bebyggelsen. Der er et ekstra led i informationskæden som kan skabe misforståelser.
    I den daglige praksis bliver det bestyrelsen for AF og ejere der bor på stedet, der får bragt kulturen på stedet videre til nye ejere og lejere.

    Jeg vil forøvrigt understrege, at vi ikke for nyligt har fået meldinger om juletræer, dyner og gardinstænger i skraldeskakten. Beboerne gør en god indsats for at få skidtet til at fungere. Forhåbentlig er vi godt på vej til et mere velfungerende design af systemet.

    /Jørgen, Stævnen 4.4

  2. Jens 6.3 Avatar
    Jens 6.3

    Er lejere pr. definition dårligere til at læse end ejere?
    Det kunne vel også være udskiftning af ejere til den første i måneden, det plejer så vidt jeg ved også være det tidspunkt, at ejere som regel flytter ind?
    Der er vist ingen tvivl om, at skraldesystemet har/har haft nogle seriøse designmæssige svagheder og problemerne kan ikke alene henføres til lejernes elendige opførsel 😉
    Jeg synes, at det er en kedelig tendens hvis der skal kigges skævt til lejere.

    Jørgen, dette er ikke ment som et surt opstød over for dig. Jeg har altid mødt dig som en smilende og imødekommende person.

    Mvh
    Jens
    Lejer, men også ejer (bare ikke i Promenadebyen)

  3. Jørgen Carstensen Avatar
    Jørgen Carstensen

    Odense Skraldesug har arbejdet hele dagen og er nu færdige med at udskifte hydrauliske spjæld og rør i faldstammen, og de mener at der skulle være en fremtid i den løsning.
    Så husk fortsat at følge forskrifterne for brug af skraldesystemet så vi kan lægge ansvaret for fejl over til systemets indretning.
    /Jørgen Stævnen 4.4

Discover more from Stævnen, Broen, Sejlet, Soldækket & Mesanen

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading