Referat af generalforsamling A/F Broen

Referat

Generalforsamling A/F Broen d. 9. april 2013

Til stede var repræsenteret 24 lejligheder, hvoraf Sjælsøs repræsentant Simon Westergaard repræsenterede 8 lejligheder.

1)   Valg af dirigent

Formanden bød velkommen og foreslog Svend-Erik Stougaard som dirigent. Svend-Erik blev valgt og gennemgik dagsorden og indkaldelse. Lovligt varslet og godkendt.

2)   Bestyrelsens beretning

Formanden aflagde bestyrelsens beretning.

Målsætningen for bestyrelsen har været at forsøge at forbedre informationsniveaet.

Dels ved hjælp af vores hjemmeside, men for at sikre at alle har fået de mest oplagte informationer har vi i år også uddelt papir kopier af referater af vores møder.

Jeg vil gerne igen opfordre alle til at fremsende forslag og gerne kommentarer til vores møder.

Møderne bliver dog kan man sige mere og mere ”strømlinede” i forhold til emner.

Strukturen er i år mere klar med EF , der logisk tager beslutninger om alle fællesarealer.

Derfor er emnerne i AF Broen naturligt centreret omkring de mere praktiske elementer.

Sådan lidt ”vicevært agtige” emner fra skraldesug over Vand booster pumper til rengøring og vinduespudsning.

Vi er meget glade for opbakningen fra alle ejeres side til netop disse praktiske gøremål. Det er fra affaldshåndtering til pappressere, aktivitetsudvalg, cafebaristaer osv.

Bestyrelsen har som det fremgår af dagsordenen fokuseret på vores bygnings vedligeholds situation på den lange bane. Vi mener det er vigtigt vi ikke ignorerer situationen og derfor får truffet den rigtige beslutning i aften.

Ellers har vi brugt energi på at skaffe dialog på tværs af bestyrelserne i de 3 huse.

Beretningen blev taget til efterretning.

3)   Forelæggelse og godkendelse af regnskab

Sofie Vedder Nielsen fra LEA fremlagde og gennemgik regnskabet. Der blev spurgt til, hvad posten ”Fælles vand og varme” dækkede over. Bestyrelsen forklarede, at den største del af udgiften dækkede varmeforbruget på de fællesarealer. En mindre del af udgiften dækkede vandforbruget til bl.a. vanding af haveanlæg.

Flere ejere gav udtryk for, at de mente at udgiften til ”viceværten” var for høj i forhold til, at de mente, at der ofte var beskidt. Bestyrelsen tager fat i Torbens Erhvervsservice.

Nogle ejere gav udtryk for, at der var striber på deres vinduer efter vinduespolering. Bestyrelsen tager fat i Slukefter Vinduespolering.

Det blev nævnt, at dørtelefonknapperne havde tendens til at sætte sig fast. Bestyrelsen kigger på det.

Der blev spurgt til budgetafvigelsen i medlemsbidrag og udgiften til fælles vand og varme. Dette skyldes, at der i regnskabet 2012 fremgår et forkert budget for 2012. Det korrekte og vedtagne budget for 2012 er vedlagt referatet. (regnskab vedlægges i “hard copy” til A/F Broens medlemmer)

Regnskabet blev herefter enstemmigt godkendt.

4)   Driftsbudget 2013

Sofie gennemgik driftsbudgettet. Budgettet blev godkendt. 1 stemte imod.

5)   Indkomne forslag

Forslag 1: Bestyrelsen motiverede forslaget og understregede, at der med tiden vil komme større vedligeholdelsesopgaver, for fortsat at bevare ejendommen i god stand. Bestyrelsen understregede ligeledes, at brug af indestående på en eventuel Grundfondskonto kun kan ske, når en generalforsamling har besluttet det.

Simon Westergaard (repræsentant for Sjælsø)forklarede, at han ikke mente, at foreningen skulle agere bank for medlemmerne, og at man skulle se på finansieringen, når opgaverne kom.

Bestyrelsen fik ros for at tage emnet op og for at have opstillet et regnestykke, men der blev spurgt til, hvor bestyrelsen havde beløbene i forslaget fra. Bestyrelsen forklarede, at de havde haft håndværkere til at give tilbud ud fra beskrivelserne i foreningens vedligeholdelsesplan.

Forslaget blev herefter sat til afstemning.

Stemmetællere blev Svend-Erik og Sofie Nielsen

For forslaget: 1.460 fordelingstal

Imod forslaget: 1.559 fordelingstal

1 stemte blankt.

Forslaget blev ikke vedtaget.

6)    Valg til bestyrelse

Kresten Mehl og Anne Grothkær blev begge genvalgt.

1. suppleant: Jens Bo Kristiansen, 8, st.
  2. suppleant: Jesper Ifversen, 6. st.

7)    Valg af revisor

Deloitte blev genvalgt.

8)    Valg af administrator

LEA blev genvalgt.

Bestyrelsen kigger på andre alternativer.

9)    Eventuelt

Der er problemer med foreningens dørhåndtag. Bestyrelsen modtog en tilkendegivelse til at indhente tilbud til en eventuel udskiftning af håndtagene.

Der henstilles til, at cykler som ikke længere bliver brugt bliver fjernet fra cykel/parkeringskælderen.

Dirigenten hævede herefter generalforsamlingen med tak for god ro og orden.

dirigent Svend-Erik Stougaard

referent: Sofie Vedder Nielsen