Referat af bestyrelsesmøde d. 8/6 2015.
Deltagere: Jørgen, Flemming, Marie og Lars Baagøe som gæst.
Dagsorden
- Opfølgning på igangværende sager
- A: Lejlighed 8.2 (vand)
- B: Lejlighed 7.3 (vand)
- C: Lejlighed 1.3 (vand)
- D: Lejlighed st.3 (vand på altan)
- E: Lejlighed 7.2 (udskiftning af vindue)
- F: Tilgodehavende hos Odense Havneudvikling
- Varmemålere
- Opfølgning fra generalforsamling d. 22/4 2015.
- Eventuelt
# 1 Opfølgning på igangværende sager
Vi gennemgik hver af de igangværende sager, og fordelte de yderligere arbejdsopgaver der måtte være.
- A: Lejlighed 8.2 (vand): Der afventes fra Ole og Ingelise dokumentation, som skal afleveres til advokat Jesper Hauschildt, inden Henneby Nielsen (Jesper Martinussen) kan komme på banen. Lars Baagøe er fortsat tovholder på denne opgave.
- B: Lejlighed 7.3 (vand): Henneby Nielsen kontaktes til denne lejligheds problem med vand også, så vi drager nytte af at bruge den samme rådgivende ingeniør. Lars Baagøe tager sig af dette også, og sørger for at Jesper Martinussen får kopi af den rapport Dansk Bygningskontrol har foretaget af lejligheden.
- C: Lejlighed 1.3 (vand): Henneby Nielsen kontaktes også vedr. denne lejlighed, så der kan koordineres i forhold til udbedring. Der kan evt. hentes erfaringer fra udbedring af nogen af de andre lejligheder. Lars Baagøe sørger for kontakten til Henneby Nielsen.
- D: Lejlighed st.3 (vand på altan): Jørgen og Flemming har aftalt, at de d. 8/6 kl 20 vil lave forsøg fra Lars Baagøes altan, for at kunne aflede vandet der generer på Helles altan. Vi venter spændt på forløbet!
- E: Lejlighed 7.2 (udskiftning af vindue): Marie tager kontakt til lejere i lejligheden, og vil tage kontakt til ny tømrer for at få udskiftet vinduet. Vinduet skal skiftes samtidig med at der vaskes vinduer, således vi kan spare på leje af lift. Der vaskes vinduer igen d. 17/6, hvor der ikke kan nås at få bestilt vindue inden. Næste vinduespolering vil være i september, hvor vinduet vil blive udskiftet samtidig.
- F: Tilgodehavende hos Odense Havneudvikling: Lars Baagøe, Kresten Mehl og Erik Nielsen har været til møde hos Jesper Hauschildt, som sender krav videre til likvidator. Sagen afventer nyt fra likvidator.
# 2 Varmemålere
Bestyrelsen afventer kontakt fra LEA (Kim Johannson) om evt. udskiftning af varmemålere. Der afventes fortsat evt. ændringer i reglerne for aflæsning – dette vil Kim Johannson også kontakte os om.
En ejer har modtaget ekstra regning på varme, hvilket tyder på at skyldes, at varmemåleren er i stykker. Bestyrelsen henviser til vedtægterne afsnit 32.2, hvor det står, at ejerne selv har ansvaret for vedligeholdelse og evt. reparation af disse installationer.
Jørgen vil sætte et opslag op på hjemmesiden, hvor bestyrelsen opfordrer beboere til jævnligt at tjekke deres målere, og på denne måde opdage evt. fejl i tide.
# 3 Opfølgning fra generalforsamling d. 22/4 2015
- Forslag om tvunget gebyr ved fraflytning: bestyrelsen vurderer, at det arbejde, der kræves med opsyn mv. ikke kan svare sig rent økonomisk. Vedligeholdelse af elevatoren og vægge, som kan blive beskadiget ved flytninger, er en del af fællesomkostningerne.
- Nye ejere forespørger om ventilationssystemets funktion: ejerne blev på generalforsamlingen informeret om dets funktioner.
- Forslag om afvaskning af alger: bestyrelsen vurderer at der skal afventes. Første prioritet lige nu er at få løst problemet med vandindtrængning i flere af lejlighederne, og så længe vi ikke ved, hvad det kommer til at koste, så afventes der med større projekter.
- Forslag om opsætning af ”Rygning forbudt” skilte: i vores husorden står beskrevet reglerne for rygning på fællesområderne. Samtidig ønsker bestyrelsen ikke at bygningen klistres helt til i skilte, og opfordrer i stedet til god opførsel omkring rygning og ryge affald.
- Forespørgsel om sprinkler-forsyningen til nye parkeringspladser under bygning 4: bestyrelsen i A/F Stævnen henviser videre til enten Ejerforeningen Promenadebyen eller P-lauget, da dette ligger uden for bestyrelsens område.
- Forslag om at støbe nye ramper i kælderskakten for at fjerne støj: Lars forespørg Service Murerne om pris på at støbe én rampe i enden mod byen. På samme tid fjernes barnevogns ramperne, da bestyrelsen mener disse ikke bruges til formålet alligevel.
- Dørtelefonen bør efterses, da knapperne ind imellem sætter sig fast: Flemming prøver med en spray til at forhindre knapperne i at sætte sig fast igen.
# 4 Eventuelt
- Suppleanter deltage i bestyrelsesmøderne:
Vi afventer efteråret, og Flemmings fremtid. - Ordne hærværk ved elevator i kælderen:
Marie kontakter maler for udbedring. Bestyrelsen mener, at den bedste måde at stoppe udviklingen er, at få det repareret nu! Vi har desuden lagt sedler i alle postkasser, hvor vi opfordrer alle til at få sat en stopper for dét, at ødelægge bygningens vægge. - Blomstervanding:
Flemming har kontaktet Torbens Erhvervsservice for at vande fælles blomster krukker, placeret på området imellem Stævnen og Broen. Torbens Erhvervsservice starter med vanding d. 9/6 2015, og vil vande en gang om ugen. - Parkeringskort:
Jørgen vil undersøge om muligheden for at have en holder enten stående på postkasserne, eller hængende på væggen ved siden af døren, med parkeringskort. Således kan alle beboernes gæster selv kan tage parkeringskort og udfylde, så længe en beboer har ”låst op” via dørtelefonen først. - Cykelstativ i kælderen:
For at afhjælpe problemet med den overfyldte cykelparkering/opbevaring, vil der i første omgang blive ryddet ud i cyklerne, hvor alle beboere vil få udleveret strips der skal sættes på i cykler der er i brug. De cykler der ikke er i brug, vil blive fjernet. Herefter vil Jørgen sætte et forsøg i gang med at hænge enkelte cykler op i loftet (ekstra cykler/cykler der ikke bruges på daglig basis).
Næste møde bliver holdt efter sommerferien hos Jørgen.
Referat:
Marie Møllegaard, Stævnen 1.3
Kommentarer
2 svar til “Bestyrelsesmøde, A/F STÆVNEN d. 8/6 2015”
punkt 1 D, hvad blev udfaldet for jeg har stadig vandfald på altanen når det regner?
Punkt 1D. Jeg venter også med spænding:-)