Bestyrelsesmøde i E/F Promenaden, 6. 10. 2015 kl. 10 hos Jørgen
Dagsorden:
- Status vedrørende de grønne områder.
- Status vedrørende de nye bygninger.
- Status vedrørende afslutning af 5-års-gennemgangen.
- Status vedrørende Broens gæstecykelparkering.
- Revision af Husorden.
- Erfaringsudveksling om skraldeskakterne
- Forslag om navneskilte på bygningerne.
- Status vedrørende fællesmødet i november.
- Mødekalender
- Eventuelt
Referat
- Status vedrørende de grønne områder.
Udvalget arbejder videre. Desuden er der kontakt til en gartner, som benyttes af det nye byggeri for at etablere samarbejde om udvikling af de grønne områder i hele bebyggelsen. - Status vedrørende de nye bygninger.
Møde med Birkkjær/Moesby
Ejerforeningens kontaktudvalg (Børge, Kresten og Erik) har den 30. september 2015 haft møde med bygherrerne (Finn Birkjær fra IBI Group A/S og Erik Moesby fra Raundahl & Moesby A/S).
Det blev oplyst, at Soldækket på 8 etager med 8 lejligheder pr. etage (Bygning nr. 4) forventes færdig til indflytning den 15. januar 2016. Salget af lejlighederne går fint.
Byggeriet af Mesanen på 7 etager med 5 lejligheder pr. etage (Bygning nr. 5) starter i løbet af efteråret 2015, og byggeriet forventes færdig omkring årsskiftet 2016/17. Bygherrerne forventer at påbegynde byggeriet af de 8 bygninger, der skal ligge mellem Promenadebyen og den gamle Toldbodgade, i slutningen af 2016. Bygningen nærmest Finlandgade bliver på 8 etager, og bygningen nærmest Gammelsø bliver på 4 etager. De mellemliggende bygninger bliver med højde fra de 8 etager faldende til de 4 etager. De begynder sandsynligvis med bygningen nærmest Gammelsø og slutter med bygningen nærmest Finlandgade.
Der bliver parkeringspladser under Soldækket. 26 stk. nummereret fra 401 til 426. Omkring den 1. januar 2016 flyttes den midlertidige træskillevæg mellem Sejlet og Soldækket, således at de 26 nye P-pladser indgår i P-lauget. Der opsættes ny træskillevæg mellem Soldækket og Mesanen. Bygherrerne forventer, at de 26 P-pladser sælges inden den 1. januar 2016. Hvis enkelte pladser ikke bliver solgt inden da, så er det fortsat bygherrerne, der ejer pladserne, og de vil så blive forsøgt udlejet.
Bygherrerne er indstillet på, at P-kælderen kan tilskødes P-lauget, når Mesanen er opført, så vi ikke skal vente på, at de sidste tre bygninger bliver opført.
Byggegrunden til den 6., 7. og 8. bygning i Promenadebyen ejes fortsat af Odense Havn og bliver derfor ikke bebygget før, der er fundet en køber.
Vedrørende El-bil-tankning ses tiden an. Drøftes på fællesmøde i november.
Opkrævning af betaling af fællesudgifter i Soldækket opkræves efter samme principper som de øvrige bygninger. - Status vedrørende afslutning af 5-års-gennemgangen.
Vi har modtaget bekræftelse på indgået forlig om boet efter Odense Havne Udvikling’s opløsning og vi modtager 200.000 kr. Når omkostninger til advokat er endelig opgjort foretages fordeling af restbeløbet til Stævnen og Broen. Erik udarbejder beregning og oversigt - Status vedrørende Broens gæstecykelparkering.
Vores oprindelige ide om selv at opsætte stativer er skrinlagt. Vi har en dialog med Odense Kommune om at finde en løsning på længere sigt. Kommunen meddeler, at der arbejdes med konkrete løsninger, som måske først kan realiseres i det nye budgetår. - Revision af Husorden.
Husordenen er revideret i forhold til nye virkelighed. Tages med til orientering på fællesmødet i november.
Eriks oversigt over ansvarsområder og serviceaftaler foreslås anvendt af alle A/F for at etablere grundlag for at sammenligne aftaler og evt. samarbejde om fællesindkøb. Ansvarsområder får desuden tilknyttet kontaktperson, og disse foreslås offentliggjort på hjemmesiden. - Erfaringsudveksling om skraldeskakterne
Udveksling af erfaringer til de nyeste i klubben. - Forslag om navneskilte på bygningerne.
Forslag om at skrive navnet på bygninger fra Tove og Gurli. Vi takker for forslaget og støtter en skiltning, som er loyal overfor den navngivning af bygningerne, der er startet ved byggeriets fødsel. Vi ønsker i den sammenhæng, at Promenadebyen på sigt får udviklet en ’grafisk identitet’ i skiltning, hjemmeside, Husorden m.v., som kan anvendes, når de næste bygninger tages i brug. Det skal også afspejles i navneskiltene på bygningerne. - Status vedrørende fællesmødet i november.
Der udsendes indkaldelse 20.10. indeholdende dagsorden, bilag: serviceaftaler, Husorden.
Dagsorden: 1) El-bil strøm, 2) Husorden, 3)Fælles vanding af krukker. 4) Oversigt over ansvar og serviceaftaler, 5) Mødekalender, 6) Eventuelt
Mødet finder sted i Nordatlantisk Hus - Mødekalender
Næste møder i E/F: 8.12 hos Erik, 9.2 Kirsten, 29/3 Jørgen altid kl. 10
Fællesmøde d. 20/11, Nordatlantisk Hus
Generalforsamling 6.4. 2016 - Eventuelt
-udskiftning af pærer i udendørslamper på rampen koordineres med nybyggeriet
-orientering om, at Up-lights på havnepromenaden ikke bliver tændt foreløbig.
Referat Jørgen